onsdag 16 december 2009

Pust!

Ni kanske kommer ihåg mitt garderobsprojekt och om ni inte gör det så går det ut på att jag ska städa alla våra garderober innan julafton. Jag har sedan tidigare städat städgarderoben (eller skitskåpet) men sen tog det lite stopp. Det var liksom den som var värst. Men ikväll 00.30 ungefär så städade jag mina två klädgarderober. Daniels var städad sen innan så nu blev det ett ryck i mina också.
Det blev en kassar kläder till mamma (mycket med lapparna kvar. Illa Juliana, ILLA!) och tre påsar med saker som ska kastas. Bland annat två par byxor med hål på innerlåren och tre (ja, TRE) par legging som var helt uppslitna och håliga på insidan av låren. VARFÖR sparar man det i garderoben? Helt sinnessjukt!
Men nu är det i alla fall klart och det känns riktigt skönt! Nu är det bara hallgarderoben med massa väskor och ytterkläder och lite sånt tjafs i. Den är ganska överfull men det är i alla fall sista steget. Jag har 8 dagar på mig så det ska minsann gå!

Nu ska jag kolla tv. Sova kan jag ju glömma. Jag är lite för uppe i varv för det!

Vet någon varför det heter garderob förresten?

1 kommentar:

Karro sa...

från franskan: garder = Skydda, vakta. robe = klänning. -> garde-robes