onsdag 30 december 2009

Bingo!!!

Mitt jobbiga evighetseksem som jag haft sedan jag var liten har blossat upp igen. De har inte hittat någon anledning till det förrän jag var 20 år och de kom på att jag hade kvalsterallergi. Då hade jag kämpat i över 10 år med klåda, infekterade sår, salvor, kortisonsalvor och ljusterapi (jätteintensivt solarie som används vid psoriasis, man solar ca 15 sekunder). Jag fick då allergitabletter som skulle tas varje dag. Det funkade och jag blev av med mitt eksem. Sedan var det bara att ta tabletter i ett par dagar om det blossade upp igen vilket det ofta gör om jag till exempel är förkyld och immunförsvaret är nedsatt.
Nu är det dock ett bra tag sen jag kände av det men nu har det fått ett ryck och jag har inga tabletter. PANIK! Ingen salva hjälper och jag rotar igenom alla väskor tills det äntligen min lilla blå tablett uppenbarar sig!! Tack för det! Nu kan jag sova utan panikklåda!
Godnatt!


Inga kommentarer: