söndag 23 augusti 2009

Domaren tar guldet!

Detta var den absolut sämsta domarinsats jag sett i hela mitt liv. Det var till och med sämre än domaren som missade att han gett två gula kort till samma spelare mot Hammarby. Det är katastrof, rent ut sagt!

Skulasons första gula kort var väl ganska ok men i det andra såg inte ens domaren situationen. Den var dessutom väldigt tveksam såg jag nu på nyheterna. Att ha visat ut någon genom två gula kort inom 13 minuter måste vara någon slags rekord. Skulle det vara samma låga nivå för gula kort resten av matchen skulle det inte vara en enda spelare kvar på plan. Men inte då!

Sundin fick sitt första kort för att han snackade till sig det. Men nr.11 i GAIS fick inte ett enda kort eller en tillsägelse när han i nästan varenda situation var framme och tjabbade med domaren. Hans andra kort vet jag inte ens varför han får det men han gick in med dobbarna tror jag.

Ja, inte avgjorde domaren bara denna matchen utan han påverkar nästa bortamatch mot MFF också genom att två av våra ordinarie, viktiga spelare är avstängda. Speciellt när skadeläget är så svårt redan.

Men hoppas du sover gott i natt Åka Andreasson. De ringer dig säkert och ber dig döma VM efter den utomordentligt underbara insatsen idag!


Dagens minus till HIForganisationen som har fått för sig att göra jättehögljudd reklam mitt i matcherna (?) på arenan. Och till glädjedödarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla vän!

Det andra gula kortet ser inte domare Andreasson men hans assisterande domare tar den solklara varningen. Att det sker inom 13 minuter är inte domarens fel utan Skulasons som är så osmart att dra på sig en varning när han redan har en...

juliana.persson sa...

LILLA VÄN???!!!!! Det var de värsta jag hört!

Det var så långt ifrån solklar som man kan komma. Men det kanske ger kort när motspelaren rullar 7 varv?