söndag 22 februari 2009

På väg hem

Nu är jag på tåget igen på väg hem. En helg går snabbt. Men jag har hunnit med mycket. Shopping och film och lagat mat (eller mest syster men jag vispade lite) och ätit konstiga biffar och kollat Melodifestival. Det har varit roligt. Inte så tråkigt att åka hem heller för syrran kommer hem om en vecka. Så vi ses snart igen.

Vi har nyss varit i restaurangvagnen (eller Bistron som det så modernt heter nu) och ätit pastasallad. Vi köpte med oss en sådan där som man inte får lova att kalla den bulle till fikan senare också. Trevligt, trevligt. Det är massor med snö och har varit hela vägen än så länge. Hoppas det håller i sig. Ni kanske tycker det är konstigt att jag gillar snö men i tråkiga vinter Skåne blir man glad för snö på vintern för annars är det 3 månader med grått, regn och storm. Så snö är trevligt där. Tycker jag i alla fall.

Inget mer kul att skriva. Synd nu när jag har så mycket tid över...

Inga kommentarer: