lördag 28 februari 2009

Nejmen. Va?

Vad hände i Malmö egentligen? Inga bidrag var väl direkt att hoppa och skutta över men jag tyckte minsann att Maria & Anna var bäst. Jag vet inte varför Sarah Dawn Finer blivit så hyllad för jag tyckte inte att låten var speciellt stark. Jag brukar gilla henne men hennes röst kändes klen idag och där var inget riktigt lyft i låten. Piloternas låt var bra men den var ju total ripoff och sånt gillas inte. Marlena Ernmans låt var bra. En riktig Fredrik Kempe låt. I övrigt var det väl lite sisådär. Jag tror inte dagen finalbidrag kommer stå som vinnare i finalen i alla fall. Det kommer nog Måns eller EMD att göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er like sjokkert som deg, Anna og Maria burde eid denne delfinalen. Setter det på denne Sverige/Norge kvoten, tror det var mange Svensker som ikke ønsket Norsk hjelp i finalen.

juliana.persson sa...

Jag tycker det är oviktigt var sångerskan kommer ifrån så länge låten är bra. Speciellt eftersom vi till och med har grekiska(?) bidrag i vår Melodifestival. Anna & Maria sjöng i alla fall på engelska.