tisdag 17 februari 2009

Ett litet recept

Jag som lagar mycket mat och bakar mycket tänkte faktiskt bjuda på ett recept idag. Inte illa va? Jag gjorde en sjukt enkel kvällsmat ikväll. Nog det enklaste jag lagat i hela mitt liv faktiskt. Men det blev så galet gott så jag måste dela med mig.

Kasslergratäng

För ungefär 4 personer.

ca 400 gram kassler

6 portioner kokt ris

En stor burk ananas i bitar

Bearnaisesås av 3 påsar

Riven ost (jag använde tex mex färdigriven)


Skär kasslern i fyrkander ca 2x2 cm och bred ut i en ugnsform. Strö ananasen över kasslern. Häll riset ovanpå kasslern och ananasen och fördela det jämt. Häll såsen över alltihop och avsluta med riven ost. Gratinera i ugnen ca 10 minuter i 225 grader.

Sen är det klart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du hatar ju kassler..