fredag 6 februari 2009

Lite konstigt...

Antingen var det något skumt med anmälan, eller så har det hittats något konstigt kryphål. För visst tycker jag att en polis begår tjänstefel om han kallar någon" Blattejävel" och att han ska spöa någon. Det enda jag kan tänka mig är att det inte är riktat emot någon speciellt person, eller att man inte vet vilken person det är riktat mot. Det skulle kunna fria dem.

Men jag tycker faktiskt att polisen själv ska vidta åtgärder även om domstolen inte gör det. Så uttrycker man sig inte när man arbetar som polis. Inte när man arbetar med någonting överhuvudtaget och polisen om någon borde föregå med gott exempel. Likaså jag som arbetar med barn. Tänk om jag kallat mina elever för ungjävel eller liknande bara för att de varit jobbiga. Det funkar ju bara inte. Lite anger management kanske hade varit på sin plats i alla fall!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Polisen citerade väl ordet blattejävel från butikschefen i Vellinge?
Han kunde haft vett nog att vara tyst när filmen gick, men det är lätt för mig att säga sittande i en lägenhet utan att bli angripen av någon.

Anonym sa...

Polisen har en personalansvarsnämnd som förmodligen kommer pröva om det är tjänstefel och i så fall ge polisen en disciplinpåföljd. Det är så denna typ av frågor hanteras avseende alla statsanställda. /juristsystern

juliana.persson sa...

Det var det jag menade. Men trodde att de inte skulle de heller eftersom media skrev att de inte blev några påföljder. Jag kan förstå att det inte tas upp i rätten, men inte att polisen själva inte skulle ta upp det. Men då gör de säkert det. Jag är nöjd.

Anonym sa...

Senaste bilderna från Rosengårds APA djävlar

Sandra

Anonym sa...

A C A B säger jag bara