lördag 21 februari 2009

Boooouuu

Detta var ingen rolig delfinal i Melodifestivalen idag. Men de två bästa gick i alla fall vidare. Fast jag hade gärna sett Velvet i andra chansen. Men det bästa var att Molly spöade BWO. Jag är så trött på BWO och deras vara skumma och alltid låta likadant och alltid, alltid, alltid vara med för det främsta. Men nu kanske fler tröttnat på dem. Äntligen.

Övriga bidrag var lite skumma och ska jag vara helt ärlig så hade jag inte velat att en grekisk låt skulle representera Sverige, även om den var ganska så bra. Men EMD var bäst. Sen Molly efter det så det var rätt i alla fall. Enligt mig då...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att man ska behöva och ta in artister från andra nationer för att få lite öss i de. En rikktigt bar låt synd att hon inte kunde sjungit den på engelska, då hade den garanterat fått fler röster.
Sen kan jag inte riktigt hålla med om BWO, tyckte årets låt var väldigt annorlunda än föregående års, dock inte bättre. Sen gick ju lilla, söta, gulliga Molly vidare på att det var dagens ballad. Å slapp möta EMD i utslagningen "uppgjort host".
Sen en allmän fråga: Varför måste man se ut som man skiter på sig när man ska sjunga lite starkare?

juliana.persson sa...

Det där sista med att skita på sig kan jag hålla med om. Men BWO hade faktiskt också en ballad så det var inte den enda balladen.
Att EMD och Molly inte fick möta varandra berodde på att de fick röster som 1 och 3 eller 2 och 4. Det tror jag inte är uppgjort faktiskt men man vet aldrig. Så mycket annat verkar ju vara uppgjort i melodifestivalen.