måndag 6 augusti 2007

Stefanidis talar ut

Inför skånederbyt mellan Malmö FF och Helsingborg IF imorgon, talar Babis Stafanidis som nyss gått över från HIF till västa rivalen MFF. Bytet har lett till att Babis har blivit dödshotad och fått ha beskydd på träningarna och till och från träningarna.
Jag tycker givetvis inte att någon har rätt att hota Babis till livet. Varken han eller hans familj förtjänar det, men vad hade han väntat sig? Lyckoönskningar och glada avtackningar? Jag tycker att alla inblandade i detta har betatt sig illa. Ledningen betedde sig illa bara verkar fokusera på pengar, MFF gjorde fel som gick ut med detta dagen innan macth, Babis gjorde fel som inte sa något om detta eller hur det nu gick till. Alla verkar inte ha spelat med öppna kort (eller bollar) i alla fall. Men nu är Babis i Malmö och Helsingborg är lugnt. Jag tänker inte varken hota, hata eller skrika på honom. Men inte fasiken kommer jag önska honom lycka till! Det finns en anledning att ingen gjort en likadan övergång på 40 år. Man får gärna byta lag men det kan ske på ett rätt och riktigt sätt. Från alla sidor. Istället för att alla skyller på varandra kunde man tagit ett ordentligt tag i detta och rett ut det. Precis som jag rett ut att imorgon ska HIF vinna och Malmö förlora, med eller utan Babis. Derbyfebern börjar stiga...

Inga kommentarer: