fredag 3 augusti 2007

Rhapsody in Rock

Igår var jag på Vaxholms kastellet för att se på Rhapsody in Rock med Robert Wells, Sarah Dawn Finer, Hanna Lindblad, Johan Glans m. fl. Showen pågick i nära fyra timmar och var lätt det häftigaste jag sett. Det ena numret överträffade det andra. Man såg ett nummer så tänkte man "detta är det bästa numret" sedan kom nästa nummer och det var ännu bättre. Detta hände flera gånger. Det var så otroligt bra. Det var blandad musik som alla gillade. Folk stod upp och dansade och skrek. Det var dessutom tv-inspelning så ni får hålla utkik efter mig när det sänds på tv senare. Johan Glans var sjukt rolig. Man grät av skratt. Det bästa var när han sa "tösapåg" som givetvis nästan ingen i Stockholm förstod medan vårt lilla skånesällskap skrattade halsen av oss. Det var helt fantastiskt. Numren gav en rysningar. Alla var jättebra. En tenor från England sjöng som man fick gåshus, detsamma gällde när "I Remember Love" sjöngs av Sarah till live orkester. Hanna Lindblad dansar och showar så ofattbart bra att man inte kan titta på något annat än henne när hon är på scenen. Och Wells är lika bra som vanligt både vid pianot och som sångare. Och det hela avslutades med fyrverkerier. Helt perfekt! Om det finns biljetter kvar så köp och gå dit. Jag kommer vara en trogen Rhapsody In Rock gäst i framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då bör du kanske lära dig att det heter RHapsody in rock.

juliana.persson sa...

Ja det är däför jag har ändrat det nu :) Faktiskt innan jag såg att någon kommeterat det