söndag 26 augusti 2007

Insomnia

För femtioelfte natten i rad är det omöjligt att sova. Det är så olidligt varmt. Jag är het svettig och fuktig och varm och trött. Men inte går det att somna. Försöker man lägga sig blir man bara ännu varmare och klibbigare. Jag som trodde att denna natten skulle bli uthärdlig eftersom det varit lite kyligare idag på dagen och att det dessutom har blåst. Men nej då, så fort klockan började närma sig läggdags så slog den till. Klibbvärmen som gör ditt nackhår alldeles blött. Jag försökte mig på att ha fläkten igång men prova att sova brevid den så ska du se hur bra det går. Vår sovalkov är lite svalare men eftersom det ligger en sambo och en katt över hela sängen så får jag hålla mig till den stekheta soffan. Jag vill inte väcka stackaren som ska jobba imorgon. Ja, ibland önskar man att det skulle börja regna stort så man kunde få sova en natt utan att basta.

Inga kommentarer: