lördag 18 augusti 2007

Bakdag

Trots min förkylning som jag antagligen drog på mig i flygplanet hem får Dublin så är jag ganska pigg. Så jag bestämde mig för att baka lite grand. Jag blev så sugen igår när jag satt och surfade rundor på massor av matsidor och matbloggar. Det jag fastnade för var en choklad och limebakelse med mascarpone. Jag har aldrig använt mascarpone innan så det ska bli spännande att prova. Receptet hittade jag här. Fast jag ska inte göra bakelser utan jag gör en hel kaka istället. Men innan det så gör jag piroger med tacoköttfärs och ostfyllning. Har nyss knådat ihop degen så nu sitter jag och väntar på att den vilar i kylen. Har aldrig gjort piroger heller innan så det ska också bli kul att prova på. Jag har en dålig erfarenhet av piroger så jag har aldrig gillat den men nu så ska jag ändra på det. Så trots förkylningen är där inget del på aptiten.

Inga kommentarer: