onsdag 18 april 2007

Världens bästa jobb

Jag är lite småtrött ikväll. Vi har åskådardagar på jobbet vilket innebär att alla föräldrar och familj och så får komma och titta vilket innebär att alla söta små barn blir distraherade och det flyger i dem konstiga saker som gör att de måste hoppa och studsa och göra allt annat än det de ska göra. Detta gör så klart mitt jobb lite jobbigare. Givetvis är de jätteduktiga även när föräldrarna tittar på men eftersom jag vet att de kan vara duktigare så tycker jag det är synd att föräldrarna inte får se deras allra bästa. Men alla mina små flickor har varit så söta och duktiga och alla föräldrar och anhöriga tycker det är så kul att se dem, så det är värt lite extra effort från min sida. Det roligaste av allt är att se alla föräldrar som sitter och ser så stolta ut. De skulle bara veta hur duktiga de är när de inte är distraherade av all publik. Då skulle de spricka av stolthet. Åh, gullungar! Jag har världens bästa jobb!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill med ha världens bästa jobb!!!...fast inom nåt foto/illustration/skrivaktigt då...
hihi.

Ja säg till din pojkvän att han ska se o lära av min...för DU ÄR VÄRD en ny väska!

kramar till sötbloggerskan nummer 1!