måndag 16 april 2007

Känd från TV

Idag när vi stod på Olympia la min bror märke till att TVs mikrofoner var precis ovanför oss. Min bror började säga "hallå, hallå" mot dem för att höra om det kom med eftersom han spelade in matchen hemma. Så vi kollade vilken tid han sa "Hallå" och när han kom hem så lyssnade han. Så här blev det: Det man hörde i 68e minuten var mitt asgarv, åt min bror som dingade sig. Så hörde ni något som lät som en häxa runt den tiden så var det jag. Så ni vet.

Synd att TV inte filmade de två personerna som blev skadade på läktaren också. Tyvärr har HIF byggt ett nytt staket längst fram på ståplatsläktaren. Det har varit stora protester mot detta eftersom klacken har en tendens att trycka framåt när det blir mål, eller när andra spännande situationer uppstår. Tyvärr är det så att det är de personer som står vanligt och lugnt som blir lidande av staketet när alla trycker på bakifrån. När det sista målet sköts in idag trycktes alla framåt och två personer blev skadade. Jag hade mycket hellre sett att alla kunde uppföra sig och stå normalt, men eftersom det inte fungerar och andra människor blir skadade av detta var staketet en mycket dålig idé. Tyvärr uppmärksammar ingen detta i media så ledningen får sitt bevis på att staketet var en dålig idé och det bör tas bort innan fler blir skadade. Hoppas det blir en ändring på detta så fler oskyldiga slipper bli skadade.

Inga kommentarer: