tisdag 17 april 2007

Bert Karlsson vs. Peter Swartling





Dagens match går mellan Bert Karlsson och Peter Swartling. Bert anser att Swartling är överbetald i idol-juryn. Bert ska tydligen bara tjäna en tiondel av vad Swartling tjänar för att sitta i jury på TV 4. Bert sitter i juryn i "Talang 2007" för er som inte vet.
Swartling kontrar med att Bert är en gammal avdankad dansbands och skivbolagskille som inte är het längre och anser att han själv är ovärderlig och bör få minst lika mycket betalt som amerikanska Idols motsvarighet Simon Cowell som tjänar 300 ooo dollar per program.

Hur ställer jag mig till det här? Jag anser att BERT borde få så mycket mer betalt än alla andra med sin kompetens och sin erfarenhet. Bert är dessutom skitrolig att titta på och lyssna på. Bert må vara elak ibland men han behöver inte sitta och förolämpa alla för att känna sig tuff som vissa andra idol-jury medlemmar. Bert vet vad som funkar i musikvärlden, det har han alltid vetat och jag måste säga att det är definitift fler Fame Factory elever som är kända efter programmet är de som varit med i Idol.
Vad gäller att Swartling ska ha samma lön som Simon Cowell är bara löjligt. Cowell är helt överlägsen vad det gäller skivkontrakt och i amerikans Idol får de fram sångare som blir världskända=drar in mer pengar. Därför får Simon så mycket mer betalt. Vilket är ganska befogat. Swartling bör nog se över sin "styv i korkenhet" och lugna sig lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det känsn riktigt kul att dels ha gjort affischen men också att ha en affisch som annonserar en utställning där mitt namn står med =)

woohoo!

kram på dig sötaste!