lördag 21 april 2007

Jag är så glad att jag är jag

Har nyss sett en film som var jobbig att se. Filmen innehöll så mycket människor som inte kunde säga ifrån och som inte stod på sig själv. Jag har svårt för att se folk som går efter någon annans vilja och inte gör som man själv vill. Det är inte så att jag retar mig eller tycker illa om de personerna men jag blir liksom frustrerad åt dem. Jag vill ju att de ska kunna säga till och vara sig själva!
Jag har turen att vara en sådan som vågar säga ifrån och som kan stå för mina åsikter. Både för mina egna och andras rätt att ha åsikter. Sådan har jag alltid varit ända sedan jag var liten. En liten envis en med massa vilja. Jag är väldigt tacksam att jag har blivit välsignad med dessa gåvor. Oj, så fint det lät då. Hoppas någon blir lite inspirerad av detta och vågar stå på sig nästa gång! Heja er!

Inga kommentarer: