torsdag 5 april 2007

Gottis


Jag har alltid varit en liten gottegris ända sedan jag var liten. Jag gillar inte bara att äta godis utan även alla fina papper, folie och fina förpackningar. Alla fina färger och former på godiset. Det bästa var i böcker när de beskrev godiset i stora affärer med godis i stora glasburkar som täckte väggarna ända upp till taket. Godisaffären i bamsetidningen var sådan. Full med colasnören och jordgubbskarameller och allt man kunde drömma om. Eller i Pippi Långstrump när hon länsar världen mest inbjudande godis affär totalt. Jag önskar fortfarande att det fanns sådana godisaffärer med tusentals olika sorter och smaker. Vet någon var det finns så säg till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ohhhh fatta hur hur ofta jag fortfarande i vuxen ålder drömmer om den där godisaffären Pippi, Annika och Tommy är inne i!! Alltså allt ser ju helt magiskt i det avsnittet..till och med popcorn i lösvikt..knallgul popcorn..och allt ser kladdigt blankt och gottigt ut!!!

hmm angående den brunhetdu tyckte jag hade i ett inlägg igår...det är nog mest min nya foundation..haha.

kramar!

Aina sa...

Hejsan!
jag vet att just det här inlägget var för 2 år sedan men jag hittade det av en slump.

men nu ska jag komma till saken, om du har vägarna förbi Åland någon gång så har det öppnat en gamaldags godisaffär här, och när de var bilder i tidningen på den så såg det nästan ut som de bilderna du har. (hoppas jag ialla fall för jag vill int bli besviken när jag åker dit)
mvh Aina ^^