onsdag 11 april 2007

Alla dessa varningar

Nu har man tydligen börjat med varningstexter på flygplan. Testen lyder "Varning, flygning skadar planetens hälsa allvarligt" Ungefär i klass med att "rökning dödar" på ciggpaketen. Jag är så trött på att det ska varnas för allting. Att folk inte kan tänka själv längre utan att någon sorts stort pekfinger ska vara där innan. Varning! Dyk inte ut från piren i Helsinborg du kan dö om du inte kan simma. Varning! Rök inte, det är farligt, och snart ska vi tydligen även införa märkning på mat om den är nyttig eller inte i någon sorts trafiklysgrejstil. Jaså? Är chips inte nyttigt? AHAA! Undrar hur jag ska klara mig nu när jag ska äta kyckling. Det står ju inte på den att det är ben i. Dom ska man INTE äta. Hur ska detta gå? Och nästa gång jag kommer till flygplatsen ska jag se varningstexten, vända och simma till New York. Yeah Right!

Inga kommentarer: