fredag 6 april 2007

Farväl Freja

Igår sjönk fd Rederietbåten "Freja" utanför Grekland. Den heter numera "Sea Diamond", eller hette kanske jag ska säga. Känns lite vemodigt att se bilderna när en så stor, fin båt sjunka längre och längre ned för att sedan försvinna helt ner i djupet. Usch. Jag som är lite smårädd för djupa stora vattenytor tycker det ser så hemskt ut när havet bara äter upp ett stort kryssningsfartyg. En annan anledning att det känns vemodigt är såklart att det är den gamla Rederietfärjan som man så troget såg vareviga torsdag kl. 20.00 under 10 år. Närmare bestämt såg jag totalt 318 avsnit med Joker, Jussi-tolla, Uno, familjen Dahlén och alla de andra. Rederiet är verkligen en av mina favorit nostalgitrippar. Kan tänka mig tillbaka på när man satt i soffan med mamma och storebror (pappa var inte så förtjust i svenska serier) och vinjetten började "du-dudu-dudu-du-du.." Ja, alla kan den väl. Rederiet är nog faktiskt den enda serie som jag följt så bra som jag gjorde. Den var nästan livsviktigt. Följd av Tre Kronor som jag inte heller missade många avsnitt av. Tror jag ska in och beställa Rederiet DVDn, undra om Tre kronor också finns?

3 kommentarer:

Anonym sa...

önskar dig en glad o ljuvlig påskafton *kramar om den söta bloggerskan*

kramkramkram!

Anonym sa...

Jussi Tola på dig...

juliana.persson sa...

Jag har köpt DVD-n Special 2 disc utgåva för 69 spänn på cdon :) YESS