måndag 19 mars 2007

Tidig majbrasa?

Idag har jag varit runt och shoppat lite. Har inhandlat små portionsformar, vaniljstång och en gasbrännare. Någon som listat ut vad jag ska göra? Jag ska göra, eller har delvis redan gjort, Creme brulé. Jag bestämde mig för att köpa en gasbrännare och därför var jag tvungen att göra creme brulé för att testa den. Så nu står min bruléisar och svalnar för att sedan utsättas för min gaslåga. Hör ni om en brad i centrala Helsingborg så vet ni vad det beror på. Vill någon anna testa så finns receptet här, fast jag gjorde utan kardemumma och skrapade ur innehållet i vaniljstången och la i grytan. Vill ni ha ett fint vaniljsocker så spara stången och mixa länge med strösocker sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe. Har inte fått några rapporter om brand än, men det kanske kommer. ;)