tisdag 20 mars 2007

Juliana Airport

Jag har enganska så stor fascination av flygplan. Så stora och grymma som möjligt. Inte små jas saker och sånt utan stora, gigantiska, mångmotoriga jumbojets.
Jag brukar sitta och titta på filmer med flygplan och fascineras av hur detta stoa åbäke kan flyga tusentals meter upp i luften och uppnå en så hög hastighet på så kort tid.
Mina FFF - Favorit Flygplans Filmer är de som är filmade från en strand på en liten ö utanför Holland. Ön är så liten så när flygplanen ska landa på flygplatsen får man dem bokstavligt talat nästan i huvudet på stranden brevid flygplatsen.
Första gången jag såg dessa bilder trodde jag de var fake, men efter att ha sett ett inslag om det i ett reseprogram förstod jag att det var sant.
Häftigast av allt är att flygplatsen heter Princess Juliana airport!
Vill ni se film från flygplatsen klicka här

1 kommentar:

Anonym sa...

fan vilken rå bild. gick upp för mig idag att det är där ja kommer att va nästa måndag som man kan se detta. sååå cooolt =)