onsdag 14 mars 2007

Har man inte en skatt så kan man inte bli rik

Man får höra mycket roligt i mitt jobb, igår uppkom denna lilla dialog när flickorna skulle rulla som en tunna. Det innebär att man ska rulla raklång längs med en matta utan att rulla utanför (svårare än ni tror, prova själv) Flickorna får själv komma på vad de ska ha i tunnan vilket oftast resulterar i godis, glass, diamanter och rosa klänningar men igår var det en tjej som inte kunde bestämma sig och en dialog uppstod mellan henne och en tjej till. Jag väljer att kalla flickan som ska vara tunnan M och den andra flickan S.

M: Jag vet inte vad jag ska ha i tunnan.
S: Du kan ha en skatt
M: Nej, jag gillar inte skatter.
S: Då kan inte du bli rik.
M: Det gör inget, min pappa har redan ganska mycket. Han jobbar nästan varje dag!

Hade det varit jag så hade jag också sagt att jag inte gillade skatter, dock inte de skatterna som mina små balettflickor syftade på.

Inga kommentarer: