lördag 3 mars 2007

Andra chansen - Melodifestivalen

Ikväll går andra chansen av stapeln i min syster hemstad, Nyköping. Tyvärr är tävlingen väldigt orättvist upplagd och SVT har nog inte studerat hur det går till när man kör "gruppspel". De får studera fotbollen lite till nästa gång och se hur man gör för att det ska bli rättvist! Eftersom detta blev upptäckt för ett bra tag sen vet jag inte varför SVT inte bara ändrade reglerna och bytte plats på bidragen. Lite dålig stil faktiskt. De var väl rädda för att erkänna att de haft fel. Jag funderade på att starta en liten kupp. Ingen ska ringa in och rösta. Alltså INGEN! Inga röster kommer in. Hur gör SVT då? Det hade varit spännande att se. Tyvärr kom jag fram till att denna kuppen hade bilvit lite för jobbig att genomföra. Tur jag inte håller på någon i andra chansen, så bryr jag mig inte så värst mycket. Jag hoppas mest på att vissa inte ska gå vidare. helst ser jag att Sanna Nielsen och Jessica Andersson går vidare. Men jag är inte jätteintresserad.

Uppdatering

Tyvärr kunde inte båda mina favoriter gå vidare pga SVTs konstiga system. Jag höll då istället på Uggla. Hans låt funkar alltid. Men tyvärr blev det Sonja Aldén. Den enda låten som blev tråkigare ju fler gånger man hörde den. Seg. Alldeles för trist. En ballad måste ha en jädrans topp för att funka, det hade denna INTE. Man kan ta Norged bidrag från förra året som exempel. Ballad, bra, fin, men den kom väl sist eller näst sist. Nej, det var synd. Lite besviken måste jag säga. Dock är jag glad att inte Jimmy "pojken" Jansson gick vidare. Han pratar ju bara, kören sjunger. Nästa år tycker jag kören kan tävla. Dom e alltid bäst!

Inga kommentarer: