tisdag 20 mars 2007

Konsten att välja själv

I början av året handlade jag från ASOS. Det fanns en snygg väska men tyvärr fanns den bara i cericerosa, vilket jag inte vill ha för det var lite galet.
Nu är cericerosa "inne" och jag börjar ångra att jag inte köpte den. Det kan ju vara ganska snyggt till svarta kläder (vilket jag ofta har) när man ska ut och festa eller när det kan vara roligt med något extra.
Jag är inte den som följer trender slaviskt utan har dem mest som riktmärke och kör mitt eget race, men nog blir man påverkad.
Jag började tänka på detta idag när vi skulle dansa med slöjor på dansskolan idag. Slöjorna är gjorda i tunn chiffong och vi använder dem när vi dansar vals och man får välja mellan färgerna rosa, blå, lila eller grön vilket brukar vara lätt när man är 5 år. De flesta tjejerna säger direkt "rosa" men idag uppstod ett problem. Den första tjejen som är ganska bra kompis med flera andra flickor valde först, och hon valde blå. Till min förvåning ändrades de ständiga rosa valet till upprepat blå, blå, blå, blå. Sen kom det: "GRÖNT! För grönt är skönt för mig."
Skönt att det fortfarande finns hopp om egna viljor.

Inga kommentarer: