onsdag 14 mars 2007

Jag vill ha medicin, medicin ,medicin meddetsamma

Idag efter mitt femtioelfte besök på Apoteket denna månaden bestämde jag mig för att göra en liten räkenskap över mina sjukdom och friskhets spenderade pengar. Jag kom fram till detta: SÅ SJUK JAG MÅSTE VARIT!
Jag har denna månaden spenderat ca tusen svenska riksdaler på läkarbesök, allergimedicin, förkylningspreparat, migränmedicin, astmamedicin, hostmedicin och massa annan medicin. Tacka vet jag högkostnadsskydd och Apotekskort. Men å adra sida vad är tusen spänn när jag slipper dunkade migrän, jag kan andas fritt, jag kunde sova på natten utan att hosta ihjäl mig och en läkare hjälpte mig. Jag kom nog fram till att det var värt det. Men det hade varit roligare att shopppppaaaaa för tusen spänn. That's life!
Nu ska jag hoppa ut på balkongen och suga in lite vårluft i mina fria lungor. Och bara så ni vet så ska jag hoppa, jag är så hoppig idag!

Inga kommentarer: