onsdag 28 mars 2007

It's the small things...

Jag är ett vattenmelonsfreak. Varje sommar äter jag nog runt 50 kilo vattenmelon, som är i stort sett det enda jag lever på i värmen. Men sen kommer vintern och ibland finns det melon. Tyvärr är den oftast färglös, smaklös och vattenlös. Totalt hopplös! Men sen kommer våren och då börjar vattenmelonen komma tillbaka. Man är lite osäker om den ska vara god, eller bara en besvikelse. Jag bestämde mig i alla fall för att köpa en vattenmelon och testa. Jag begav mig till Helsingborgs nya fruktaffär Özen Allfrukt och köpte där en liten, hel vattenmelon. Jag tog bussen till jobb med min tunga påse och satte snart kniven i min melon. Då ser jag det, det fina saftiga, röda fruktkötten. Melonen var helt perfekt och min dag var räddad. Melon är här för att stanna! Tänk att en liten melon kan göra mig så glad!

Inga kommentarer: