torsdag 15 mars 2007

Kvällstrött

Kom hem från jobb för ca en timme sedan. Möttes av rös rosor och en söt sambo som ville göra mig glad för att vi varit förlovade i ett år och åtta månader.
Vi skulle fira detta med en flaska mousserande jordgubbsvin och att han och en kompis sitter och spelar Battle Field 2.
Eftersom jag ska resa bort imorgon och måste packa och för att han fått ny dator är detta OK. Det hade varit OK i alla fall. Vi tycker om varandra alla dagar och jag är ingen flickvänsnazist.
Tillbaka till jordgubbsvinet. Man trodde man skulle komma hem och hälla upp ett gott glas, men tji fick vi.
För det första gick inte flaskan att öppna. Vi försökte och försökte och drog och slet. Det blir inte bättre av att man är livrädd att korken ska flyga all världens väg och krossa hela lägenheten. Försök själv att öppna en omöjligt korkad, kork med rädsla i fingrarna. Till slut efter ca 5 minuter fick jag upp flaskan! Jag! Kvinnan i rummet! VICTORY!
Jag häller upp det kalla vinet i våra nya champagneglas och bereder mig på att sörpla i mig något gott. Det kunde jag ju glömma! Det smakade ruttna jordgubbar, surt men ändå sliskigt och konstgjort. Funderbar ni någonsin på att köpa Wild Strawberry mousserande jordgubbsvin på systemet. DON'T!

1 kommentar:

Anonym sa...

ajdå synd att det smakade illa...men er kärkel är nog mumsig ändå=)

marilynt-shirten har jag köpt på Vero Moda i GBG i somras.
kram