måndag 26 februari 2007

Oscarsgalan 2007


Natten har spenderats framför TVn då Oscarsgalan gick av stapeln. Det som intresserade mig mest var så klart kläderna, alla fina klänningar och giltter och fina håruppsättningar. Såklart är jag även intresserad av prisutdelningen då jag har stort intresse för film. Här kommer de saker som jag uppmärksammade mest under kvällen.
  • Den snyggaste klänningen satt på Pénelope Cruz. Så snygg hon var. Klänningen var perfekt, håret var perfekt, hennes smycken var perfekta och sminket var perfekt. Gud så snygg hon var! En annan mycket vacker kvinna var Jennifer Lopez som hade en fruktansvärt vacker klänning som var vacker diamantprydd och kvinnlig. Hennes hår var också snyggt och stilfullt. Kate Winslet var också fin i sin ljusgröna kläning. Verkligen jättesnygg! En annan mycket vacker kvinna var Helen Mirren som hade en väldigt passande och smickrande klänning för hennes ålder.
  • Roligaste prisutdelarna var Will Ferrell och Jack Black i deras sångnummer.
  • Sötaste prisutdelarna var otvekligen Abigal Breslin (Little Miss Sunshine) och Will Smith's son Jaden Smith.
  • Dansarna som gjorde figurer bakom ett skynke var oerhört häftiga. De gjorde pingviner, flygplan, oscars statyetter och massor av annat. Verkligen så man undrade: "Hur gör dom?"
  • Ljudeffektskören "Elements & Motions" som gjorde helt otroliga ljudeffekter med munnen och händerna. Allt från hästar och hjärtslag till smirande bilar och flygplan. Helt otroligt!
  • Har Jerry Seinfeldt kommit i målbrottet?
  • Jag blev förvånad hur dålig ljudkvaliteten är. Skorrande mikrofoner, ljud som förvsvinner, ljud som byter högtalare. Skumt. Nästa år borde de också lära folk att inte applådera I micken, eller spela på en tamburin, i otakt.
  • Familjen Smith. Hur glada är dom alltid? När de än filmades log de, stort! Helt underbart!
  • Till sist. What's up med tjejer i kostym? Det är en GALA! Det inebär att tjejer ska ha på sig galaklänning. Lång, fin, jättestor, blänkande galaklänning. Inte kostym. Usch!



Bilderna kommer från Oscar.com

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag förstår inte hur The Departed kunde få Oscarn för bästa film... Har inte sett alla nominerade filmer, men Little miss sunshine är bättre och jag kan tänka mig att även Babel är bättre.

juliana.persson sa...

Håller faktiskt med dig. The departed är skum. Little Miss SUnshine var mycket bättre.

Anonym sa...

Bara ni som inte förstår er på sådana invecklade filmer. Ni vill väl helst de ska vara tecknat.

Anonym sa...

Jag älskar folk som inte tillåter folk att ha en egen uppfattning, utan måste klämma till med nåt som "inte förstår er på" eller liknande, de är verkligen trevliga! BTW, jag var ironisk...men det kanske var för "invecklat" för vissa att förstå...

Anonym sa...

Jag var heller inte speciellt förtjust i The Departed. Inte för att den var för invecklad, utan för att den var lite seg. Det hände inte mycket, och spännande blev det inte. Jag väljer hellre Lejonkungen vilken dag som helst...

juliana.persson sa...

Du o din lejonpung. Cirkeln av liv Karl Göran!