tisdag 27 februari 2007

Konsten att skämma bort mig

Jag är en ganska bortskämd liten flicka. Inte för att jag fått saker och allt jag pekat på utan jag jag är bortskämd med kärlek och omtanke. Jag har föräldrar som alltid ställt upp och som alltid brytt sig. Okej, det var jobigt ibland när man ite fick göra det och inte det. Men nu när jag är vuxen förstår jag detta och är glad att jag har en familj som satte gränser. Kärlek är vikitigare än prylar.
Men ibland är det mysigt att bli bortskämd prylvägen också som idag när jag kom hem. Min sambo hade köpt en stor ros som låg inslagen i cellofan på bordet, bredbid ett fat med jordgubbar och en flaska champagne. Lägenheten var fylld av levande ljus och det spelades italiensk, romantiskt musik. Detta gjorde han för ingen anledning alls. Bara av kärlek. Eller inte bara av kärlek. Kärlek är såklart den bästa anledningen att uppvakta någon. Tack hjärtat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Din bortskämde jäkel...