torsdag 22 februari 2007

Jag fick så jag teg

För några dagar sen skrev jag om Skånes avsaknad av snö, och jag fick vad så jag teg. Utanför fönstret vräker snön ner, och det har den gjort det senaste dygnet, och ska fortsätta det kommande dygnet. Det ligger ca 10 cm snö på marken och taken och jag stod nyss på balkongen och lyssnade på min efterlängtade "snötystnad". Allt är så underbart tyst, man hör inga bilar, inga skrik och tjo, det är bara alldeles, alldeles tyst. Detta fenomen inträffar inte så ofta mitt inne i Helsingborg så därför stod jag snällt på balkongen och lyssnade på tystnaden, trots att mina tår började anta en lite blålila färg. Det är så skönt när det är så där tyst, dämpat. Hoppas nu snön ligger kvar lite också. Synd bara att skåningarna inte kan köra i snöväder och det inträffat ca 200 bilolyckor idag. Som tur är resulterar olyckorna oftast inte i personskador utan bara avåkningar och skador på bilarna. Åh, snötystnad. Underbart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, som det kan bli! Jag firade med ett rejält snödopp i morse!

Anonym sa...

Snötystnaden är en underbar sak. Jag själv vet en gång när jag stod och lyssnade på min balkong efter den här sk. "snötystnaden" och då kommer det två bilar och BOOM så smällde det ordentligt! Tragiskt att jag kände den ena som körde, han dog direkt vid smällen. Jag bajsade på mig och sen dess så gillar jag egentligen inte snötystnaden. Mvh. Fija.

Anonym sa...

Va fan! Hade han inte kört halkkörning. Skaffa blöja.

Anonym sa...

Va fan! Hade han inte kört halkkörning. Skaffa blöja.