lördag 3 februari 2007

Melodifestivalen delfinal Jönköping

Ikväll gick första delfinalen av Melodifestivalen 2007 av stapeln i Jönköping. Min sammanfattning av kvällen är en besvikelse. Jag tyckte ingen av låtarna passade i finalen, ingen var bra eller "slagig" nog. Vissa låtar var visst ganska bra med de flesta medelmåttiga och en var totalt värdelös.
1. Elin Lanto- Money Bra låt med bra refräng, lite enformig men det funkar bra. Kommer nog bli en partyhit men ingen jättehit. Helt OK.
2. Andersson & Gibson - Anything But You Skön Simon & Garfunkel klang med lite countryinslag. Bra låt som jag kommer lyssna mycket på men funkar inte i en schlagerfinal. Stort plus för egenkomponerad låt.
3. Anna Book - Samba Sambero denna var min klara favorit och hade det rätta "schlagergunget" men ändå inte så bra som jag hade velat den skulle vara. Men Anna är så charmig och det märks att hon gillar det och gör.
4. Addis Black Widow - Clubbin Total katastrof. Jag SKÄMDES. Detta är det sämsta jag någonsin hört i melodifestivalen, i tv, helt enkelt det sämsta någonsin. Våra skolavslutningar på lågstadiet var bättre. En ko hade gjort det bättre. Nä. jag vet ine vad jag ska säga. Skäms!
5. Andreas Lundstedt - Move OK låt men man börjar tröttna på honom i schlagersammanhang. Ge upp. Du gör dig bättre utanför melodifestivalen.
6.Tommy Nilsson - Jag tror på människan Utan tvekan kvällens bästa sångare med en bra låt, men lite för seg för schlager.
7. Sofia - Hypnotized
Bra låt med bra fart, bra partylåt men tyvärr en för amatörmässig artist. Hade gått längre med en bättre artist. Men Sofia Berntsson får vi nog se mer av i framtiden.
8 Uno & Irma - God Morgon Helt ok låt men hade varit bättre med bara Uno. Det var lite konstig fördelning i fraserna och det gjorde låten sämre.

Inga kommentarer: