onsdag 4 januari 2012

2011

Och så är det dags för den lilla sammanfattningen. Detta året kan väl främst sammanfattas som ett guldår. HIF totaldominerade svensk fotboll och vann ALLT! Helt galet. Så galet så när de joggade hem Svenska cupen var det knappt spännande. Man var nästan mättad på vinster. Men härligt som tusan! Men nu får vi se vad som hände resten av året.

JANUARI:

Min fd favorit HIFare skrev på för Lantzkrona BoIS. Han är nu dagens skämt. "HIF räcker inte till i Allsvenskan" Oj. Vad vi inte saknade Lantz i år.
Jag klippte av hår. Det premiärgrillades. Det var apmycket snö.
Det var äntligen dags för träningsmatcher. Matcher som visade att HIF var riktigt bra. Och det skulle även visa sig resten av säsongen.


FEBRUARI:


Jag och Julius krängde saker på loppis på söder. Mer träningsmatch som också bådade gott. Jag köpte en ny reskompis som rymmer massor. Jag fastnade för Dannys In Da Club. Spelas fortfarande friskt och jag är fortfarande sur för att Eric Saade vann. Jag filosoferade lite. Det var Big Brother premiär och det var i stort sett det enda som gick varmt på vår tv sedan. Vi hade dygnet runt kanalen så det fanns alltid något att se.
Men bäst av allt i februari. Dublinresa!! Jag längtar dit som en galning nu!


MARS:


Jag blev konstaterad väldigt gammal. Min mutantfrans växte och frodades. Den är för övrigt helt sjukt lång för tillfället. Det var hemsk katastrof i Japan och man blir allt lite rädd för naturen ibland. HIF vann supercupen och skulle bara fortsätta att vinna, vinna, vinna, vinna... Dessutom gjorde mina favoriter Marcus Nilsson och Eric Sundin målen!


APRIL:


Fick riktigt bra post. Jag och Daniel jagade kor på Kullaberg. Men vi hittade inga. Allsvenskan startade! HIF bärgade första segern från Mjällby och Sundin avgjorde. Wiho! Sigvard fyllde år.
Hemmapremiär och ytterligare tre poäng! Jag besökte The Tivoli för allra sista gången.


MAJ:


Jag bjöd på en Dagens Juliana. Det händer inte allt för ofta. Jag och Daniel åkte till Malmö och köpte 40 meter tyll. HIF fortsatte att vinna. Jag hade uppvisning med dansskolan och det blev jättelyckat! Jag fick halsfluss och åt penicillin för andra gången  på en månad.
En idiot sprang in på planen och förstörde ett skånederby. Man får fortfarande lite ont i magen när man tänker på det. Sen får han det mesigaste straffet i världen. Samma sak hände nyss i Holland och killen är avstängd i 20 år och fick 6 månaders fängelse. Där snackar vi om att ta tag i problemet!


JUNI:

Jag och Daniel firade 6 år tillsammans. Tiden springer fram. Mina naglar som aldrig är långa fick ett tokigt ryck och blev hur långa som helst. Vi besökte Joanna och hade bland annat mysig picknick vid vattnet. Det var helt galen åska flera kvällar denna sommaren. Mina "småkusiner" tog studenten. Jag kände mig gammal. Kalle skadade sig och man fick lite perspektiv. Han klarade sig dock fint och är nu fotbollsproffs i Superettan. Ska bli galet spännande att följa!
Jag åt världens godaste glass med syrran. Jag kollade på Julius som var med i Allsång på Skansen. HIF skåpade ut TFF med 7-3. Yay!

JULI:


Juli bjöd på det som juli brukar bjuda på. Hästveda marknad. Sommarens höjdpunkt. Bad på världens bästa ställe.
Jag fyllde år. 25 sådana och Joanna surprisade mig med att komma på kalaset utan att jag visste. Jag fick även dela min 25 års dag med en fruktansvärd händelse i Norge. Daniel fyllde 30. Mina mutantnaglar fortsatte att växa. Jag blev kär i en brudklänning. Vi försökte grilla men blev halvt rökförgiftade. Jag glömde mjöl. Jag plockade getingar. HIF samlade fler poäng och min favoritspelare lämnade för Utrecht. Tur att jag får fortfarande får dansa med hans pappa på midsommarafton. Sen var det festival. Både i Landskrona och Helsingborg. Detta var även månaden då jag blev övertalad att se Harry Potter. Så jag och Julius maratonade alla filmerna för att se den sista på bio med Joanna. Jag får såhär i efterhand erkänna att de var bra även om jag inte pallar sådan fantasy. Men det är välgjorda filmer och sådant uppskattas.
Juli var händelserik minsann!



AUGUSTI:


Det badades i Råå. Jag var lite jävlig. HIF spelade världens mest knäppa och galna match mot Syrianska. Jag luktade på blommor. Vi var på lägenhetsvisning. Och sen så började vi packa.



SEPTEMBER:


Den 1a blev lägenheten vår men det var i galet äckligt skick så vi bodde i den gamla tills den nya var renoverad. Men man kunde åka dit och njuta av balkongen. Jag var loppistant två dagar i rad. Jag var omvänd feminist. Jag var hos syrran på födelsekalas. Jag flyttstädade och flyttade mest hela tiden. Och sen. Sen blev det den 25 september och HIF tog SM-GULD!! Lyckan är total och det är femtioelva omgångar kvar! Tråkigt nog blev firandet helt urspårat men en lång väntan på guld var över.


OKTOBER:


Vi kollade in Kalle i hans nya lag. Tråkigt nog blev han skadad, men det gick över fort. Till skillnad från min förkylning. Jag var förkyld i en halv evighet. Jag förklarade min kärlek till Dublin. Jag klädde ut mig till en Elfsborgare. Jag lagade mycket god mat. Sen firade vi guld igen! Jag blev lycklig när Gashi förlängde.


NOVEMBER:


November kom och då ska det byggas julhus och årets nyhet där är såklart ett HIF-träd med röda och blå lampor och guldkulor.. Det mystes med liten Filippa som börjar bli stor. Jag garvade halvt ihjäl mig. HIF vinner ännu mer och leker hem svenska cupen. Trippeln är bärgad!
Vi fick äntligen våra köksluckor och lägenheten är klar!! Jag åt gås. Blev lite salongsberusad och införde en ny sång (eller del av sång) på festen. Tihi.. Sen blev det ett Ullaredsbesök!



DECEMBER:


Vi bjöd på mysig adventsfika/inflyttningfest. Jag hade rimstuga i Lokaltidningen. Jag blev lycklig igen när Sundin förlängde! Mina elever var jätteduktiga i stadens levande julkalender. Vi köpte världens finaste jättegran. Och som vanligt sprang december förbi och plötsligt var det julafton. Sen blev det nyår och det var mysigt firande och fin utsikt över alla raketer från vår balkong.

Snipp snapp snut så var året slut!

Inga kommentarer: