måndag 11 juli 2011

3 poäng och 3 mål

Det blev en liten målfest på Olympia idag. Jag ska inte tjata om att jag har rätt som vill ha Rasmus på mittfältet men det vet ju alla vid detta laget. Ni såg ju hur det gick idag. Rasmus är expert på mittfältet och kan fördela bollar som få andra. Så nästa match vill jag ha Ramus på mittfältet från start och Sundin och Gerndt på topp. Och än en gång så kan Lindström få nöta bänk. Han är verkligen i fruktansvärd form och Coffe kom in och var asbra. Så får vi se om Coffe pallar en match. Men det tror jag nog att han gör. Kämpen som alltid haft bäst på konditionstesten har nog ganska bra kondis trots frånvaro vid skadan.
Ett stort grattis till min favoritspelare Marcus Nilsson som lämnar HIF för Utrecht. I alla fall om allt går som det ska. Jag önskar Marcus all lycka till i framtiden och hoppas få se honom på Olympia igen i vid ett senare tillfälle.
Gällande ersättare av Marcus så är jag inte speciellt orolig. Både Baffo och Holgersson (som är SÅ mycket bättre som mittback) kommer fylla platsen väl och så får vi hoppas att FCK sätter ett rimligt pris på Larsson så vi får behålla honom.

Sen måste jag bara skriva om en trevlig händelse på Olympia idag. Djurgårdsklacken skrek än en gång sin äckelramsa när Gerndt skulle lägga hörna precis framför dem. Då sluter hella Olympia upp en en av de största applåder jag hört där. En gigantisk applåd som visade att vi stöttar våra spelare och vi accepterar inte sådana ramsor. Härligt!

Inga kommentarer: