söndag 24 april 2011

Mitt sista besök på The Tivoli

Igår besökte jag The Tivoli. Väldigt motvilligt med sällskapet var tyvärr inte gammal nog för att komma in någon annanstans.
Som tidigare känt så har The Tivoli slutat att ta kort och vill bara ha kontanter (alla andra gör tvärtom. Bakåtsträvare) och istället ska man ta ut pengar i en automat utanför. Automaten var sönder. Inte bra. Så de hade fixat så man kunde betala inträdet med kort och samtidigt ta ut pengar. Eftersom jag tar penicillin så tog inte jag ut pengar eftersom jag inte skulle dricka. Då händer följande:
Mannen i kassan är jättetrevlig mot alla. Snackar och önskar trevlig kväll och liknande. När jag kommer fram så säger han: "Hur mycket ska du ta ut?" För det första brukar man kanske fråga OM man vill ta ut men jag svarade i alla fall att jag nöjde mig med att betala inträdet. Sen skojade jag och sa "ni bjuder väl på drinkarna när automaten är sönder?" Då fick jag snäsigt tillbaka att detta inte var Ibiza. VA?!? För det trodde ju jag! Där kanske de har humor! Sen fick jag en stämpel. Ingen önskan om trevlig kväll eller välkommen eller något. Han blev väl sur för att jag inte skulle spendera pengar. Men det visste han väl inte. Jag kunde ju lila gärna haft massor av kontanter. Snacka om att han förstörde resten av kvällen. Att DJ i ena baren dessutom är mer intresserad av att showa på baren och skrika i micken än att mixa i takt gör inte saken bättre.
Nej. Jag tänkte aldrig mer gå dit innan igår och nu tänker jag definitivt aldrig gå dit mer. Undrar om Saltkristallerna har trevligare personal...

Inga kommentarer: