söndag 11 september 2011

Killar ser ner på tjejer?

Ja, så brukar det väl heta? Killar tror att de är bättre och kan mer och allt vad som nu sägs. Men så händer det. Egoina som driver bloggen Egoinas och hennes pojkvän har gjort slut. Hon säger inte vad som hänt mer än att det är slut. Men då väller kommentarerna från andra tjejer in. Hennes kille hette David, så ni vet.

"David är ett svin om han varit otrogen mot dig"

"Du förtjänar bättre än honom"

"Han är inte värd dina tårar"

"Vi kan tänka elaka tankar om honom"

Är det aldrig tjejens fel när man gör slut? Är de bara killar som är otrogna? Och är killar alltid svin om de inte vill vara tillsammans med dig mer? Jag fattar inte att ALLA direkt hugger på killen. Egoina var ute och festade dagen innan de gjorde slut. Kanske var hon full och otrogen eller gjorde något annat dumt. Den tanken verkar inte finnas. Gör man slut är det inte alltid killens fel. Tro mig. Jag vet.


För övrig vill jag bara förtydliga att jag inte menar att Egoina varit otrogen eller gjort något fel utan jag syftar på kommentarerna. Att alltid skylla på killen.
Egoina har världens skönaste blogg och är säkert en jättegullig tjej så det är bara kommentarerna jag menar.

Inga kommentarer: