fredag 4 juli 2008

Läsdags


Jag har börjat läsa innan jag ska sova igen. Det gjorde jag alltid förr. Men efter jag betat igenom hela Wallander serien så kändes allt annat så värdelöst. Förutom Bodil Mårtenssons (som för övrigt är mina föräldrars granne) böcker som jag också gillar. Jag gillar böcker som utspelar sig i miljöer som jag kan relatera till. Som Wallander böckerna i Ystad, Malmö, Österlen och andra platser i Skåne och Mårtenssons böcker som mest utspelar sig i Helsingborg. Det tycker jag speciellt om när det är deckare för då blir det mer spännande. Men nu har jag börjat att läsa Camilla Läckbergs Olycksfågeln. Tyvärr är den inte så bra som jag hoppades. Eller bra är den ju men inte en sådan bok som jag gillar. Den hoppar för mycket tycker jag. Det blir lite rörigt och det känns inte som om det har ett samband men det kommer väl antagligen lägre fram. Men det är ingen sådan bok som får mig att aldrig vilja sluta läsa den. Efter den ska jag i alla fall ge mig i i Leif GW Perssons böcker. Det ska bli spännande. Jag hade nästan glömt hur rogivande det är att läsa innan man ska sova. tur jag kom på det igen.

Inga kommentarer: