torsdag 17 juli 2008

Blistax vs. Carmex

För ett par veckor sedan köpte jag Carmex från Betties Galleria. 39:- var billigt och jag har velat testa länge. Jag gillar körsbärsdoft så jag tog en tub med körsbärssmak. Smaken smakar jättekonstigt. Det kommer dessutom en konstig lukt precis efter man tagit på det. Det känns som om det bara lägger sig utanpå läpparna utan att gå in i dem och göra dem mjuka. Så jag var inte speciellt nöjd. EN liten fördel är att den har SPF15.



Igår köpte jag Blistex på Kicks. 19 spänn på rea. Här köpte jag ett stift istället. Som ett vanligt lypsyl. Smaken och doften på detta är jättegod. Lite citron. Fräscht. Det går snabbt i i läpparna och ger ett lagom snyggt glans och läpparna känns jättemjuka. Jag använde det två gånger igår och idag känns mina läppar som nya. Kan hända att Carmwx varit bättre som stift också men i denna duellen går Blistex ut som segrare. Jag tror det är det bästa lypsylet jag provat någonsin sådet får nog följa med ett par stycken etra hem från rean. Mitt Carmex har också SPF15 så tyvärr kunde inte Carmex vinna där heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lypsyl för 39 spänn. Billigt? *applåderar*