söndag 23 september 2007

Vårt jämnställda samhälle

I Sverige tjatas det alltid om jämnställdhet hit, jämnställdhet dit. Jag är så trött på detta eftersom alla försöker eftersträva jämnställdhet men bara där det blir bättre. Som idag till exempel. Stor rubrik på Aftonbladet och Expressen. "KISHTI: Jag slog min man" Sen när får man lov att slå sin man? Hade detta varit en man som sagt "Jag har slagit min fru" Då hade han suttit i fängelse nu. Men när en kvinna slår en man så är det helt ok. Han förtjände ju det han hade varit otrogen. Vad är det för jämnställdhet? Är det för att kvinnan inte kan slå lika hårt. För det kan jag säga att vi visst det kan. När en man slår en kvinna är han ett svin, han bör inte finnas till och bör sitta i fängelse resten av sitt liv. Kvinnan får hjälp med kvinnijourer och hemliga boenden. När en kvinna slår en man får hon stora rubriker och framställs som strak. Vilket skitsnack med jämnställdhet. Trams! Återkom med era jämnställdhets frågor när ni är redo att leva på lika villkor på riktigt. Inte bara när det passar!

Inga kommentarer: