tisdag 18 september 2007

Konsten att locka

För första gången på länge så beställde jag på postorder. Alltså vår svenska postorder. Ni vet Ellos, Haléns o s v. Jag tycker att det skiljer sig helt från t ex ASOS eller Strawberrynet. Jag beställde i alla fall igen efter många års uppehåll efter missnöje med deras kläder. Men nu beställde jag heminredning. Kuddar, gardiner och överkast. Och jag är supernöjd. Det var billigt, det var jättesnygg och jättebra kvalitet. Allt var snyggare än på bilderna till och med. I jämförelse med att det brukar vara tvärtom. Men så uppkommer tricket. Att locka mig tillbaka. Med i paketet fanns en värdecheck på 100:- till nästa beställning, 50% på en vara, 30% på en vara och gratis saker. Allt för att få mig att handla. Och visst bläddrar jag i katalogen och funderar. Hmm.. Tekniken fungerar. Shoppa bara liite kanske....

Inga kommentarer: