måndag 17 september 2007

Blogg från en dator

Blogg från min dator. Inte från mobilen, inte från mamma och pappa, inte från kompisar. Hemifrån. Hemifrån nya lägenheten. Sitter äntligen i soffan i vårt nya vardagsrum. Nymålade väggar och nylagda golv. Allt är helt perfekt och det har jag min familj att tacka för. Som de har slitit. Mamma har klippt ut hur många kakeldekorkisterpapper som helst och klistrat på och hon har städat som en galning. Pappa har lagt alla våra golv och kämpat för att få det klart och brorsan har målat och fixat och kopplat och donat och haft Kalle på axlarna när vi skulle sätta upp lampor utan stege och Kalle har så klart kört mig till alla affärer som jag skulle till. Vilken familj man har.
Helgen har varit fullmatad minst sagt. Med färg, spackel, IKEAbesök (flera sådana), kötbullar och papperstallrikar. Roligt men hektiskt. Men nu kan man i alla fall slappna av en stund. Får ta det lite lugnare på vardagarna när man har jobbet att tänka på också.
Nu är jag i alla fall tillbaka på bloggfronten. I ny lägenhet.
Nu ska jag leta hemförsäkring. Någon som har tips?

Inga kommentarer: