måndag 4 juni 2007

Say Hello To My Little Friend

För ca 2 år sedan tvingade min sambo mig att se Scarface. Han och hans polare har någon slags sjukdom som gör att de tycker att Scarface är det ballaste som finns och allt som har med Scarface att göra är ascoolt. Min sambo avstod mat på en filmmässa för att kunna köpa en tavla med en bit filmrulle från Scarface. Hans polare har Tony Montanas huvud intatuerat på underarmen. Den sortens kärlek är det.
Tillslut efter mycket tjat såg vi filmen. men det krävdes mycket tjat eftersom jag och action inte riktigt går hand i hand. Kan tillägga att min sambos och mitt förhållande var ganska nytt och då offrar man ju sig alltid lite extra. Men jag skulle inte ångra mig.
Scarface är verkligen asgrym. Sedan den dagen har jag nog sett Scarface en 5-6 gånger, frivilligt.
Det är något speciellt med det där ärret och med hans grymma brytning som får en att sitta som ett smäck framför TV och stirra i närmre 3 timmar. Men det är det lätt värt för att höra "Say hello to my little friend" Fast någon tatuering blir det nog inte för min del.

Inga kommentarer: