tisdag 19 juni 2007

Så lite, kan betyda så mycket

Idag gick jag in på nya Kicks på Bruksgatan i Helsingborg. Jag hade äntligen bestämt mig för att köpa ett mineralpuder från L'oreal. I butiken fick jag lite beslutsångest över vilken färg jag skulle välja och efter dåliga erfarenheter frågar jag aldrig expiditen om hjälp. Idag kom dock en expidit fram och frågade om jag behövde hjälpa och jag berättade att jag hade lite svårt att välja färg. Då fick jag sätta mig i deras sminkstol och hon tog hand om mig och förklarade, småpratade och sminkade mig för att visa hur det såg ut. Hon var så trevlig och verkligen jättesnäll och hjälpsam. Detta gjorde mig så himla glad så jag var glad resten av dagen. Att jag fick två parfymprov i kassan av henne gjorde inte saken sämre. Det är så roligt med expiditer som verkar gilla sitt jobb och vill hjälpa till och vara trevliga. Det är till och med så man kan gå till Kicks nästa gång istället för Strawberrynet bara för att tjejen var så trevlig. Fast det blir dyrare är den servicen värd det. Till skillnad från tidigare erfarenheter när expiditerna bara velat bli av med den. Tänk på det alla ni inom serviceyrken. Lite glädje och hjälpsamhet hjälper mycket!
Tack för att du förgyllde min dag och för att mineralpudret från L'oreal är det bästa jag någonsin köpt inom sminkväg.

Inga kommentarer: