onsdag 13 juni 2007

Dublinresa

I Augusti ska jag, min bror och min syster åka till Dublin. Det är tredje gången jag åker dit och det ska bli jättekul. Jag fastnade för Dublin första gången jag var där. Min första resa var med kören jag sjöng i. Vi skulle gå lucia på uppdrag av svenska ambassaden. Det blev mycket uppskattat eftersom de inte känner till luciafirande på Irland. Min andra resa gick dit med min bror, och min sambo. Vi skulle på min syster vänninas bröllop och min syster var brudtärna. Detvar spännande att se ett katolskt bröllop och bröllopsfesta med Irishpeople. Det jag gillar mest med Irland är att det känns så hemtrevligt. Allt är litet och mysigt. gatorna är små, affärerna är små och husen är små.
Naturen är helt underbar. Detta fick jag inte erfara förrän andra gången jag var där och vi åkte med buss till en golfclub utanför centrum. Helt underbart.
Shoppingen är naturligtvis också rolig. Alltid kul med nya affärer. Speciellt när man man köpa produkter billigt som egentligen är dyra och importerade t ex Burt's Bee's. Sen har vi såklart favorit affären Penneys.
En annan upplevelse är Eddy Rocket's. En hamburgarerestaurang i äkta Grease-anda. Allt finns där. Galonmöblerna, de svartvita rutigamönstren, deäkta Coca Cola glasen, allt finns.
Någon annan som har något tips om vad man kan göra i Dublin?
Förutom att dricka Guinnes och gå på pub. Det käner jag till redan.

Inga kommentarer: