fredag 15 juni 2007

Nyfunnet intresse

Igår bestämde sig min sambo och kompis för att fiska. Jag har fiskat en gång i mitt liv. Det var regn, det var blåst, ingen fisk och det var kallt som attans. Men igår var det mysigt sommarkvällsväder och jag var redo att prova en gång till. Efter en liten stund fick min sambos kompis upp en spätta. De två starka stora karlarna jag hade med mig blev mycket små. Eftersom jag lovat att inte berätta vem som fick fixa fisken får ni gissa själv.
Efter detta var jag fast och har idag spenderat ca 1,5 timme i Ålabodarnas hamn och ca 5 timmar i Västhamnen i Helsingborg med mitt spö. Utan något napp alls. Min sambo och han kompis fick sammanlagt upp tre torskar men två av dem var så små så dem kastade vi tillbaka så de får växa till sig. Nu sitter jag ganska mör i min fåtölj. Vem kunde ana att friskluft, havsbris och ett kastspö kan få en så skönt trött. Men kul var det. Tyvärr fick jag inte upp någon sådan här rolig rosa fisk. Då hade det varit ännu roligare.

Inga kommentarer: