tisdag 12 juni 2007

Blått vs. rött

Idag möttes alliansen och oppositionen i sin sedvanliga fotbollsmatch. Tyvärr fick jag se både mina favoriter HIF de röda och Alliansen förlora idag. I olika matcher såklart. Det var ganska väntat att Oppositionen skulle vinna med tanke på att de har ett fd fotbollsproffs i sitt lag. Om någon undrar vem är det Tomas Bodström, som fortfarande utövar bollsport. Numera i division 5 laget Boo. Något som förvånade var att det bara var fyra kvinnor som spelade. Inte speciellt jämställt.
Sport verkar vara det enda som inte ska vara jämställt i Sverige. Det är ett evigt tjat jämställdhet hit och jämställdhet dit. Kvinnor ska gå föra bara för att de är kvinnor. Är det jämställt? Jag anser att man ska bli bedömd efter sina färdigheter och sina talanger. Inte om du är kvinna eller man och genom att låta kvinnor gå för blir det bara tvärtom. Men ska det vara jämställt så tycker jag kvinnor ska tävla mot män i sport också. Eller ska det bara va jämställt när det passar? Jag väntar med spänning på en match mellan herrlandslaget och damlandslaget.
Kanske blir det en storseger för herrarna som det blev för oppositionen idag. Men oppositionen måste ju få vinna nån gång.

Inga kommentarer: