lördag 16 juni 2007

Filmtips 1

Ja ni. Detta är faktiskt mitt första filmtips i denna bloggen. Trots att jag tittar på så mycket film. Idag har jag faktiskt sett tre filmer. Kan bero på ösregnet utanför. Det bäddar för filmkväll och en bra inkomst hos Godishörnan. De hade införskaffat ett urbra hittafilm system så man kunde till och med hitta gamla filmer utan att behöva leta i trånga små backar och hyllor. Nytt favoritställe att hyra film på med andra ord.
Men det är inte därifrån filmen jag ska rekommendera kommer. Filmen jag såg heter Vacancy och är en thriller och en riktigt nervkrypande sådan. Jag tror nog att min vilopuls var en bra bit över normalt under nästan hela filmen. Den rekommenderas varmt till alla rysarfantaster och till alla andra också. Skräckisar brukar vara så tramsiga med folk som springer upp för trappan när de blir jagade och som är korkade i allmänhet. Detta saknades helt i Vacancy. En mycket realistisk och bra film. Se den. NU!

Inga kommentarer: