tisdag 6 januari 2009

Menyse.com

På min startsida (superstart) så har jag en spalt med recept som visar ett nytt recept varje gång man öppnar webläsaren eller startsidan. För ett tag sen såg jag att man kunde slumpa recept också, vilket är jättebra om man har slut i matfantasidelen i hjärnan. Så jag slumpade på och hittade hur mycket som helst. Det roliga med sidan är även att de har ordentliga recept from scratch om man säger så. Glass gör man som man gör glass och inte mixa bär med kesella som många andra sidor har. Jag tycker det är synd att många receotsidor har så många genvägar med smaksatta creme fraicher och halvfabrikat. Visst kan det vara skönt ibland men ibland vill man göra det ordentligt. Så nu botaniserar jag ofta bland recepten på Menyse.com och förundras även över alla lite skumma recept de har som älgtunga i mandelsås och panerade grisfötter. Jag skulle inte vilja laga det, men det är urkul att det finns mer än tråkig lasagne på en receptsida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med dig!