lördag 24 januari 2009

Köpenhamn dag 2

Dagen inleddes med hotellfrukost. Nybakat bröd med ost och skinka, honungsmelon, cantaloupemelon, färsk ananas, juicer, the, pannkakor, äggröra, bacon... And it goes on... Jag är fortfarande mätt fast vi åt frukost klockan 9.00. Men snart får det minsann bli en liten roomservice lunch. 

Vi har i övrigt varit ute på stan en runda idag. Gått och spanat lite på Ströget. Tyvärr är det inte så trevligt väder, men det var mysigt ändå. 

Nu sitter jag och kollar inflygningsschemat på Kastrups hemsida. Inflygningsrutten går precis här och flygplansbesatt som jag är så står jag i fönstret och kollar när de landar och lyfter. Man ser inte precis landningen men när de går in för landning. Känns konstigt att man inte hör dem alls bara fast att de är så nära. Bra ljudisolering. Tyvärr kommer inte så många plan idag då det är lördag men igår flög de ett efter ett hela tiden. Så kul att se. Men det kom inget jätteplan. Det var synd. Ju större desto bättre. Nej, nu ska jag återta mig plats i fönstret.

Inga kommentarer: