onsdag 28 januari 2009

Nu rensar vi ålderdomshemmet

Så trött jag är på allt snack om gamla HIFare. Bara för de spelat i HIF och varit bra en tid så tycker alla att man ska köpa dem så fort de är till salu. Alvaro och nu skulle vi köpt Luton Shelton också bara för att man kunde. Sen kan vi kalla hem Rade Prica för han spelade med när vi tog SM-guld. Kan inte Svenne stå igen också? Jesper Jansson kan ju också spela och hoppa in direkt på plan. Hasse Eklund kunde också spelat istället för att varit tränare. Nej, bara för att en spelara passat i HIF en gång så måste de inte komma tillbaka. Inte alla i alla fall. Jag är mer än nöjd med både Marcus Latz och Christoffer Andersson som var alla bäst på plan förra säsongen. Henke klagar jag ju inte heller på direkt. Men jag är bara lite trött på att alla verkar vilja ha tillbaka varenda en som pillat in ett mål på Olympia någon gång. Det är ju ingen garanti för att de skulle göra det igen. Jag tycker HIF gör helt rätt i att satsa på det man har.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig!

Bättre att satsa långsiktigt på egna förmågor än att göra"snabba klipp".