tisdag 29 maj 2007

Åska på luften

SMHI utfärdar en klass 2 varning ikväll och inatt. De varnar för kraftig åska, mycket regn och kraftiga vindar.
Jag tycker åska är jättespännande. Min migrän gillar också åska eftersom den brukar framkallas av det tryckande, kvava vädret för att sedan lösas upp i intet när det äntligen börjar blixtra och mullra. Hoppas det blir ett ordentligt åskväder så man kan sitta på balkongen och titta på blixtarna. Hemma hos mina föräldrar satt vi alltid på uterummet och såg och lyssnade på åskan. Mest spännande var det när det slog ner i havet utanför. Man var rädd, spänd och imponerad av naturens krafter på samma gång. Åska är kul och spännande med bör behandlas med stor respekt. Hoppas bara det inte åskar hos min mormor för hon är så rädd, lilla mormor. Stackare.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar också åskväder...mys!!!

tack för din fina komplimang sötis!
kramar!